search instagram arrow-down

Viimeisimmät

Vuosi sitten harva Suomessa tiesi brändiä nimeltä Honor. Nykyisin tämä Huawein omistama merkki alkaa olla tuttu, kuten Kauppalehti (http://bit.ly/1SRv7K8) ja Yle (http://bit.ly/1SRuY9w) ovat uutisissaan todenneet. Viime joulukuun ja vuodenvaihteen myyntisesongin aikana Honor 7 -mallista kasvoi esimerkiksi DNA:n kaupoissa yksi koko vuoden myydyimmistä puhelimista, vaikka se ennätti olla markkinoilla vain neljä kuukautta (HS: http://bit.ly/1n4SrIs ).

Isobarilla on ollut Dentsu Aegis Network -konsernikumppaniensa kanssa kunnia päästä työskentelemään uuden markkinatulokkaan kanssa. Loppuvuodesta 2015 toteutimme laajan Honor 7 -kampanjan, jonka iskulauseena oli Maailma tarvitsee rohkeita yksilöitä

Kampanjaa tehtiin ambassador-lähtöisesti: sanansaattajiksi valikoituivat Suomen U19-jalkapallomaajoukkueen kapteeni ja tyyliniekka Obed Malolo, läpimurtonsa kynnyksellä ollut laulaja-lauluntekijä Evelina sekä räppäävä kokki Hans Väkevä.

image002

Evelinan sinkku Honey nousi joulukuussa Suomen Spotifyn listakärkeen.

image003

Honor 7 -sanansaattaja Obed Malolo on Suomen jalkapallon lupaavimpia tulokkaita.

image004

Hans Väkevän single Kävelen sun kaa ilmestyi joulukuun lopussa.

Honor on onnistunut erottumaan muista smart phone -brändeistä: useat ovat ihastelleet miten Honor 7 on todistanut edullisemman tuotteen voivan olla ominaisuuksiltaan kalliimpaa toimivampi. “Body is metal although it has a coating on it that gives it a premium plastic-like feel”, The Guardian kirjoitti (http://bit.ly/1Ug3bhe ). Selfie-entusiasteja on ihastuttanut etenkin laadukkaaseen kameraan liitetty “beauty mode” -toiminto.

Honor kantaa ylväästi coolin luurin mainetta. Se on sekä kampanjoidensa maksetun että ansaitun median kautta löytänyt uskottavat sanansaattajat. Kuluttajien lähestymisessä on menestyksekkäästi painotettu erityisesti sosiaalisen median kanavia. Omnichannel-lähetymistapa sekä 360-tyyppinen mediasuunnittelu toivat Honor 7 -kamppiksen lisäksi bussipysäkeille, metrovaunuihin, kauppakeskuksiin, telkkariin ja Hesarin kanteen. Aktivointia ylläpidettiin #forthebrave hashtagin sekä kampanjasaitin kautta.

Sisällön suunnittelu ja toteutus tapahtui Isobar Finlandin voimin: still-kuvaukset ja editointi tehtiin uuden toimistomme studiossa Eteläespa 2:ssa ja lokaatiokuvaukset eri puolilla Helsinkiä. Ambassadorit haluttiin tallentaa omissa lokaatioissaan – esimerkiksi Obed sai steppailla alkutalven viimassa sekä Sonera Stadionilla että alkuperäisellä kotikentällään Oulunkylässä.

Jos vielä vuosi sitten Honor hiipi Suomen markkinoille, nyt se etenee kuin raketti. Joulukuussa Suomi oli koko maailman ykkönen “Honor 7” -sanoilla tehdyissä Google-hauissa. Youtubessa Even, Obedin ja Hansin Honor 7 -videoita on näytetty yli 600000 kertaa.

DT-718x841[4]

Honor 7 -videot:
Evelinan tarina
Obedin tarina
Hansin tarina

Lisätiedot:

Henna Perkkiö
Account Director, Isobar Finland
henna.perkkio@isobar.com

Jarmo Juhala
Producer, Isobar Finland
jarmo.juhala@isobar.com

 

Vastaa
Your email address will not be published. Required fields are marked *

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s