search instagram arrow-down

Viimeisimmät

NIKU-prod9776

Niku Hooli, Head of Content Team

“Youtube-stara tai Instagram-tähti ei ole oikotie onneen”, summaa Isobarin Head of Content Team Niku Hooli, jonka strateginen kädenjälki näkyy lukuisissa tuloksellisissa vaikuttajayhteistöissä. Hoolilla on näppinsä pelissä esimerkiksi Fantan Twist or Treat -kampanjassa, joka löytyy tämän vuoden Grand One -finalistien joukosta.

Lue Nikun vinkit vaikuttajamarkkinointiin ja olet askeleen lähempänä onnistunutta yhteistyötä!

Vaikuttajayhteistyön do’s and don’ts

Tavoitteet

Kuten muussakin markkinoinnissa, myös vaikuttajakampanjoissa kaikki lähtee tavoitteista. Mitä lisäarvoa vaikuttaja tuo, mitä et voi saavuttaa muuten? Mitkä ovat yhteistyön mittarit ja mitä pitää jäädä viivan alle? Vaikuttajaa ei kannata palkata vain hypen takia tai siksi, koska kilpailijakin tekee niin.

Konseptoi ja suunnittele yhdessä

Vaikuttajalla ei todennäköisesti ole vahvaa näkemystä liiketoiminnastasi, eikä hän tunne tuotettasi. Älä siis lähetä sähköpostilla ylimalkaista ohjeistusta tai oleta, että vaikuttaja osaa lukea ajatuksiasi. Varaa palaveri, jossa paikalla on luova toimisto ja vaikuttaja. Ideoikaa yhdessä, tutustukaa tuotteeseen, sopikaa selvät pelisäännöt ja kerratkaa lopuksi ne asiat, mitä ei missään nimessä haluta tehdä, sanoa tai aiheuttaa. Vaikuttaja ei myöskään ole sama asia kuin media, älä siis osta näkyvyyttä tai yhtä postausta

Älä syötä fitness-bloggaajalle täytekakkua

Vaikuttajan pitää aidosti sopia tuotteellesi. Vaikuttajan seuraajat eivät ole tyhmiä ja älähtävät päälleliimatusta, liian mainosmaisesta sisällöstä heti. Epäsopiva kumppanuus on pahimmillaan karhunpalvelus niin vaikuttajalle kuin brändillekin.

Fanta1Isobarin ja Fantan toteuttama Halloween-kampanja tavoitti yli 82% teineistä

Varaudu siihen, että vaikuttaja voi sanoa sinulle ei

Tube- ja blogitaivaalle on tunkua, mutta vain harvat pääsevät suuren yleisön suosioon, saatika pitävät pintansa kovassa kilpailussa. Vaikuttajan täytyy tehdä omaa juttua ja välillä sanoa ei, vaikka nenän edessä heiluisi isompikin nippu mainostajan rahaa. Jos kaupallisten yhteistöiden määrä ajaa muun sisällön ohi, voi seuraajien kiinnostus lopahtaa dramaattisesti.

Hyvä vaikuttaja, jonka luokse mainostaja palaa, on luotettava ja pitää laatustandardeista kiinni. Vaikuttajan kanssa pitää olla helppo tehdä töitä, eikä pahitteeksi ole asiakkaan bisneslogiikan ymmärtäminen. 

Isobar Finlandilla on useiden vuosien kokemus onnistuneista vaikuttajayhteistöistä. Ota yhteyttä, kerromme mielellämme lisää!

MAIJA-prod9528

Maija Ikonen, Content Planner

Teksti: Maija Ikonen, Content Planner

Kirjoittaja on Isobar Finlandin sisällönsuunnittelija, innostuja ja koiranomistaja Käpylästä.

Vastaa
Your email address will not be published. Required fields are marked *

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s