search instagram arrow-down

Viimeisimmät

Tiesitkö, että lääkärit voivat saada useita työtarjouksia kuukaudessa? Kilpailu huippuammattilaisten huomiosta on kovaa, ja siksi yksi viime kuukausien kiinnostavimmista haasteista oli tehdä sisältöstrategia Pohjoismaiden suurimmalle terveydenhuollon yritykselle Attendolle.

Tavoitteena rekrytointiin tähtäävällä strategialla oli saada kandien ja valmiiden lääkäreiden huomio oikeissa kanavissa ja julkaista heitä kiinnostavia ajankohtaisia sisältöjä. Halusimme myös sitouttaa nykyisiä lääkäreitä ja parantaa Attendon työnantajamielikuvaa.

Attendossa tarve sisältöstrategialle oli tunnistettu. Attendon yhteyspäällikkö Niina Hätinen kertookin kaivanneensa johdonmukaista tekemistä ja konkreettiset askeleet, joilla kunnianhimoiset tavoitteet saavutettaisiin.

Isobarin sisältöstrategian malli lähtee kohderyhmien asiakaspolun ymmärtämisesestä, sekä tavoitteiden, kanavavalintojen ja sisältöteemojen peilaamisesta sitä vasten. Polun vaiheiden hahmottaminen auttaa luomaan oikeaa sisältöä, oikeaan aikaan.

tyonantajamarkkinointi Työnantajamielikuvan rakentaminen, employer branding, sisältömarkkinoinnin keinoin

Tutkiessamme lääkäreiden some- ja mediakäyttäytymistä huomasimme, mitkä kanavat korostuvat, millainen sisältö on toivottua ja mikä vaikutus suosittelulla on.

Alkutilannetta kartoitettiin myös workshopeilla, joista Hätinen kiittelee Isobaria: “Workshopit auttoivat huomaamaan, että asioita tehdään paljon oikein, mutta niistä ei muisteta kertoa. Kaikki osallistujat saivat intoa mielikuvitukselliseen tekemiseen. Isobarilla oli hyvä konsepti viedä workshop läpi.”

Kouluttaessani Attendon some- ja sisältötiimiä oli mahtava huomata, miten motivoituneita kaikki olivat. Ryhmä koostuu eri alojen asiantuntijoista, jotka tuovat omat vahvuutensa yhteiseen tekemiseen. Selkeä strategia ja käytännön vinkit auttavat tiimiä ymmärtämään toimenpiteiden syyt ja seuraukset, sekä ottamaan strategian opit avuksi jokapäiväiseen työhön. 

“Ilman strategiaa aloitus olisi ollut haastavaa olemassa olevilla resursseilla. Sen pohjalta on paljon toimenpidesuunnitelmia ja tekemistä riittää vaikka kuinka paljon. Myös sisältökalenteri on tosi hyvä apu strategian käytäntöön viennissä. Strategian jalkautuminen on jo nyt huomattu kohderyhmän keskuudessa ja erityisesti nuoret lääkärit ovat antaneet siitä kannustavaa palautetta. ”, kertoo yhteyspäällikkö Hätinen, joka luotsaa tekemistä.

Yhdessä asiakkaan kanssa rakennetulla, dataan perustuvalla sisältöstrategialla on siis mahdollisuus saavuttaa asetetut tavoitteet ja tuottaa kohderyhmälle houkuttelevaa sisältöä.

Kaipaatko apua oman sisältöstrategian rakentamisessa tai kohderyhmän ymmärtämisessä? Soita tai meilaa, niin kerron mielelläni lisää.

MAIJA-prod9528

Maija Ikonen, Content Planner

Maija Ikonen 

p. +358 50 380 5446

Kirjoittaja on Isobar Finlandin sisällönsuunnittelija, innostuja ja koiranomistaja Käpylästä.

Vastaa
Your email address will not be published. Required fields are marked *

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s