search instagram arrow-down

Viimeisimmät

Markkinoinnin automaatio on yksi markkinoinnin osa-alueista, jonka uskon monen yrityksen kohdalla harppaavan ison askeleen eteenpäin vuonna 2017. Se ei ole enää oma media, jota voi rakentaa omassa teknologiasiilossaan, vaan näiden neljän tekijän kokonaisuus:

Ai miksi? Koska ajankohtaiset trendit ajavat tekemistä tätä kohti. Sisältömarkkinoinnin kasvu mahdollistaa sen, että käytössä on koko ajan parempaa sisältöä, myös nykyasiakkaille. Datan käytön, koneoppimisen ja automaatioteknologioiden kehittyminen vie kohdennettavuutta ja automatisointia eteenpäin isoin harppauksin. Mediaostamisen kohdentamisessa käytettävät sähköpostiosoitteet ja niiden pohjalta luodut lookalike-yleisöt taas ajavat yhdistämään omaa ja ostettua mediaa toimivamman lopputuloksen saavuttamiseksi.

Asiakasymmärrys ja –polut keskiöön 

Asiakasdialogissakin kaikki lähtee asiakaspolkujen paremmasta ymmärtämisestä sekä asiakkaiden että oman liiketoiminnan näkökulmasta. Asiakaspolku auttaa kiteyttämään, missä eri vaiheissa asiakkaiden päätöksentekoon tulisi mitenkin vaikuttaa, missä kanavissa, mihin tarpeisiin asiakasdialogia tuottaa ja mitkä ovat ne taistelut, jotka tuottavat eniten rahaa takaisin.

Asiakaspolkujen ymmärtäminen tukee myös muuta markkinointiviestintää, sillä se auttaa saamaan mainonnan investoinneista enemmän irti, kohdentamaan omaa tekemistä oikeisiin asioihin ja oppimaan jatkuvan tekemisen kautta parhaat keinot vaikuttaa omiin yleisöihin.

Dialogistrategialla pitkäjänteiseen aktivointiin

Meidän lähestymisemme kokonaisuuden kiteyttämiseen on dialogistrategia. Se auttaa määrittelemään kommunikaation eri tasot brändäävästä taktiseen sekä kiteyttämään triggeröidyt sisällöt, automatisoidut hoitopolut ja erilaiset sisältöaktivoinnit. Osana dialogistrategiaa määritämme myös asiakaskohtaiset mahdollisuudet rakentaa viestipolkuja, jotka yhdistävät uutiskirjeet, ostetun median, vaikuttajat ja muut ansaitut kanavat yhteen. Uutiskirje on usein myös kaikista henkilökohtaisin media eli myös tone-of-voicen tarkistaminen on tarpeen, jotta nykyasiakkaat saavat oikeasti kiinnostavaa, personoitua ja relevanttia sisältöä.

Kutsu meidät käymään!

Kiinnostaako kokonaisvaltainen asiakasdialogi, jossa data, sisällöt, media ja teknologiat saadaan pelaamaan aidosti yhteen? Ota yhteyttä omaan asiakasvastaavaasi tai suoraan minuun niin tulemme mielellämme esittelemään ajatuksiamme aiheeseen liittyen.

Päivi Arffman-Koskinen
p. +358 400 458 090

Kirjoittaja on Isobar Finlandin strategia- ja kehitysjohtaja, joka inspiroituu hyvistä sisällöistä, täydellisestä ajoituksesta ja oman ajattelun haastamisesta.

Vastaa
Your email address will not be published. Required fields are marked *

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s